FORGOT YOUR DETAILS?

Polly Leech

Mezzo-soprano

Polly Leech studied molecular biology and biochemistry at Durham University before attending the Royal College of Music and the National Opera Studio in London, followed by two years as a member of the Dutch National Opera Studio.

She is now much in demand across Europe and her recent engagements include Tisbe La Cenerentola (Dutch National Opera and Opéra de Montpellier), Dorabella Cosi fan tutte for Garsington Opera (for which she was awarded the prestigious end of season Leonard Ingrams Award), Orfeo in Glück’s Orfeo ed Eurydice in concert with Opera North, Zweite Dame Die Zauberflöte with the Nederlandse Reisopera, Cherubino Le nozze di Figaro, Abra Juditha Triumphans, Mercedes Carmen, Fidalma Il Matrimonio Segreto, Pastuchyna Jenufa and Romaine Brooks in the world premiere of Willem Jeth’s Ritratto (all for Dutch National Opera) and Hippolyta A Midsummer Night's Dream for the Opéra de Montpellier.

Other roles include Hänsel Hänsel und Gretel, Mrs Noye Noye's Fludde, Mercedes Carmen, Fekluša Kat'à Kabanovà, Pitti-Sing The Mikado, Third Lady The Magic Flute, Olga Eugene Onegin, Irene Theodora and Mrs Herring Albert Herring.

In concert, she has sung Elgar Sea Pictures with the BBC National Orchestra of Wales and, in recital has performed Berlioz Les nuits d’été, Mahler Rückert Lieder, Schumann Frauenliebe und Leben, Britten Cabaret Songs and A Charm of Lullabies, and Lady Macbeth: A Scena by Joseph Horowitz.

Summer 2023 saw Polly make her role debut as Der Komponist Ariadne auf Naxos for Garsington Opera and, in concert, she sang both Annio La Clemenza di Tito for Chelsea Opera Group and Berlioz Les nuits d’été with the BBC National Orchestra of Wales/Ryan Bancroft.

Her autumn 2023 concert performances have included Ravel Shéhérazade and Loevendie Six Turkish Folk Songs with the Concertgebouworkest at the Concertgebouw, Amsterdam, and Rossini gala concerts with the Nederlands Philharmonisch Orkest. 

Polly's 2024 has begun with her debut at La Monnaie as Waltraute Die Walküre, and her forthcoming operatic engagements include  a return to Dutch National Opera as La suora Zelatrice and La Ciesca Il Trittico, Mallika Lakmé in concert with Chelsea Opera Group, her Swiss debut as Matilde in Handel's Lotario in Payerne, and a return to Brussels for a world premiere.

Après une licence en biologie moléculaire, la jeune mezzo britannique Polly Leech a brillamment achevé ses études au Royal College of Music de Londres, puis a accompli un cursus d’une année au National Opera Studio à Londres ; elle a ensuite terminé un cursus de deux ans à l’Opéra Studio de l’Opéra d’Amsterdam.

Parmi ses récents  engagements, Cherubino Les Noces de Figaro, la partie de mezzo dans une production scénique la Missa in tempore belli de Haydn, Abra Juditha Triumphans de Vivaldi (sous la direction d’Andrea Marcon), Fidalma Il Matrimonio Segreto, Pastuchyna  Jenufa, Tisbe La Cenerentola et Romaine Brooks pour la création mondiale de Ritratto, de Willem Jeth, le tout à l’Opéra d’Amsterdam ; ainsi que ses débuts français dans Hippolyta  A Midsummer Night’s Dream  de Britten à l’Opéra de Montpellier, où elle est trou récemment retournée pour Tisbe La Cenerentola.

Et aussi Hänsel Hänsel und Gretel (Pop-Up Opera), Mrs Noye Noye’s Fludde pour le Lichfield Festival, Fekluša Kat’à Kabanovà (Opera Holland Park), Pitti-Sing The Mikado (Charles Court Opera), Olga Eugene Onéguine, Irene Theodora (Royal College of Music) et Mrs Herring Albert Herring (Samling Academy Opera).

Elle n’en néglige pas moins l’oratorio : Magnificat et Passion selon Saint-Mathieu (Bach), Elias (Mendelssohn), Messe de Minuit (Charpentier), Messe en Ré majeur (Dvorak), Petite Messe Solennelle (Rossini), Le Messie (Haendel), Requiem (Mozart), Requiem (Verdi), Messe Nelson (Haydn), Messe en ut majeur (Beethoven), et Gloria (Vivaldi). Et en concert, Les Nuits d’Été, les Rückert Lieder de Mahler et Frauenliebe und Leben de Schumann.

Plus récemment, elle a chanté sa première Dorabella Così fan tutte avec le Garsington Opera, Mercédès Carmen à l’Opéra d’Amsterdam, Orfeo Orfeo ed Euridice de Gluck pour Opera North, la Deuxième Dame La Flûte Enchantée avec le Nederlandse Reisopera, le Compositeur Ariane à Naxos à Garsington et, en concert, Annio La Clémence de Titus pour le Chelsea Opera Group à Londres et Les nuits d’été de Berlioz avec le BBC National Orchestra of Wales ainsi que des galas Rossini avec l'Orchestre Philharmonique des Pays-Bas et Shéhérazade de Ravel avec l'Orchestre du Concertgebouw d'Amsterdam. Elle vient de faire ses débuts au Théâtre Royal de la Monnaie à Bruxelles dans Waltraute La Walkyrie.

Parmi ses projets,  son retour à l'Opéra d'Amsterdam pour La suora Zelatrice et La Ciesca Il Trittico de Puccini, ses débuts en Suisse dans Matilde Lotario (Haendel) à Payerne et son retour à La Monnaie pour une création mondiale.

Reviews | bachtrack.com | Ariadne auf Naxos | Garsington Opera 2023

“Leech is a real find…she was completely audible above a Philharmonia giving their all in full Straussian lushness. Every part of her range was deliciously warm, phrases weighted so felicitously as to make you sigh with delight as each ended”

Reviews | The Guardian | Ariadne auf Naxos | Garsington Opera 2023

“Leech’s Composer is bright-voiced, passionate and superbly acted”

Reviews | Opera Magazine | Cosi fan tutte | Garsington Opera 2022

“Polly Leech has blossomed into an artist of magnetic poise and the kind of vocal splendour that emerges only rarely among British mezzo-sopranos”

Reviews | The Times| Cosi fan tutte | Garsington Opera 2022

“Polly Leech is a marvellous, warmly voiced and empathetic Dorabella”

Reviews | bachtrack.com | Le Nozze di Figaro | Dutch National Opera 2020

“Polly Leech was superb in Cherubino’s two signature arias, her voice rich and soaring while retaining litheness. She has a bright future ahead.”

Reviews |What’s On Stage | Hansel & Gretel

“Polly Leech, who sings Hansel, is a revelation…a huge talent…vocally enthralling with a powerfully-centred and exquisitely-controlled mezzo, irresistibly entertaining… Leech is the complete package.”

Videos & Audio

What the critics say

“Leech is a real find…she was completely audible above a Philharmonia giving their all in full Straussian lushness. Every part of her range was deliciously warm, phrases weighted so felicitously as to make you sigh with delight as each ended”

bachtrack.com | Ariadne auf Naxos | Garsington Opera 2023

“Polly Leech has blossomed into an artist of magnetic poise and the kind of vocal splendour that emerges only rarely among British mezzo-sopranos”

Opera Magazine | Cosi fan tutte | Garsington Opera 2022

TOP