Ann Taylor - Mezzo-Soprano

Cliquez ici pour la version française

Mezzo-soprano Ann Taylor was born in North Wales and studied at the Royal Northern College of Music, the Guildhall School of Music and Drama and the National Opera Studio. 



She has sung with major companies across Europe including Glyndebourne Festival Opera, La Monnaie, Welsh National Opera, Scottish Opera, Opera North, Glyndebourne Touring Opera, Opera Zuid and Bavarian State Opera (Munich), as well as at the New Zealand Festival. Title roles include Handel’s Ariodante and Gluck’s Orfeo, Rosina Il Barbiere di Siviglia, Hänsel Hänsel und Gretel, Cherubino Le Nozze di Figaro, Dorabella Cosi fan tutte, Ramiro La Finta Giardiniera, Donna Clara The Duenna, Varvara Katya Kabanova, Pipo The Thieving Magpie, Hermia A Midsummer Night’s Dream, Kristina The Makropoulos Case, Oreste La Belle Hélène, Phoebe The Yeomen of the Guard, Annius La Clemenza di Tito, Kate Owen Wingrave, Schumann’s Manfred, Page Salome, Suzuki Madama Butterfly, and Messenger and Proserpina Orfeo.

Ann has also created roles in three world premières: Sarah in Jonathan Dove’s Tobias and the Angel for Almeida Opera, Judy and Grey Wolf in Michael Berkeley’s Baa Baa Black Sheep for Opera North, and Stewardess in Jonathan Dove’s Flight for Glyndebourne.

Her career as a concert artist is equally successful and she has performed at the BBC Proms, the Edinburgh International Festival, the Cheltenham Festival, at the Barbican and the Queen Elizabeth Hall in London and the Bridgewater Hall in Manchester.  She has performed with the London Philharmonic, the BBC Philharmonic, the BBC National Orchestra of Wales, the Hallé, the Haydn Chamber Orchestra, the Manchester Camerata and the English Northern Philharmonia in works including Beethoven Symphony No. 9, Mahler Symphony No. 8 and Berlioz Les Nuits d’été.  Most recently, she performed Wolf songs, orchestrated by Stravinsky and Grisey with the Remix Ensemble in Porto and concerts with Scottish Opera and Opera North.

Ann’s recordings include Donna Clara in Gerhard’s The Duenna, Nancy Albert Herring with Stuart Bedford, Judy and Grey Wolf Baa Baa Black Sheep, Ricci’s Corrado d’Altamura with Opera Rara, Vert-Vert by Offenbach, and Parisina by Donizetti.

Films include Lucia for Lexington Film Studio (directed by Don Boyd) and Jeannie Bassett in Buzz on the Moon, a new opera for television by Jonathan Dove.

Ann’s most recent roles included a return to Opera North as Mother/Chinese Cup/Squirrel L’enfant et les sortilèges, Miss Stuhlá Osud and Suzuki Madam Butterfly.

Madama Butterfly/Cio Cio San/Opéra National de Lorraine 2019

“…Sunyoung Seo ajoute à son physique la voix idéale pour l’héroïne : ambitus imposant, puissance souveraine, legato sensible, absence de vibrato intempestif, égalité sur tous les registres, articulation impeccable. Sans oublier le talent d’émouvoir, sans forcer dans le larmoiement, ni dans les excès dramatiques. Après la candeur savoureuse de la jeune fille de 15 ans qu’elle incarne au début, la soprano coréenne atteint à une vérité dramatique rare dans toute la fin du III, quand elle découvre la vérité sur la trahison de Pinkerton.  Capable d’exhaler des suraigus pianissimo, Sunyoung Seo parvient aussi à survoler, avec aisance, les fracas de l’orchestre puccinien.” Opera

“Pour sa prise de rôle en Cio-Cio-San, la sud-coréenne Sunyoung Seo réalise d’emblée une incarnation majeure et accomplie. Totalement investie dans son personnage, elle en explore toutes les facettes, variant couleurs et émission du son filé au cri (un « M’ha scordata ! » à fendre l’âme), de la rondeur aux reflets métalliques, toujours en situation. Sa détresse en devient palpable et l’émotion étreint comme rarement.” Resmusica

“La prise de rôle de la soprano Sunyoung Seo marque par sa clarté de diction. Son jeu scénique poignant se conjugue avec des couleurs de timbre adaptées au ressenti du personnage, qu’elle soit « la fille la plus heureuse du Japon » ou anéantie. Le timbre tantôt velouté, aux accents de berceuse endolorie, s’emporte, s’aigrit en un souffle, se rengorge sur les élans du patriotisme américain. Les aigus perlent ou tranchent, les graves sont puisés du fond de la gorge, le glissando est agile, les piani doux à souhait, d’une portée puissante et sans effort. Le très attendu « Un bel di vedremo » lui vaut les bravi d’un public conquis.”  Olyrix

“La sensible, c’est également la soprano sud-coréenne Sunyoung Seo qui, pour ses débuts à Nancy – et plus largement, en France – propose une formidable Butterfly. Comédienne délicate, elle est charmante en amoureuse mutine au premier acte pour se révéler profondément touchante en femme blessée. Le souffle long, le legato ample, les mezza voce raffinés, son soprano ardent et rayonnant a des accents déchirants.” Forumopera

“La soprano sud-coréenne Sunyoung Seo est très en forme vocalement et incarne magistralement , âme et corps, le lustre de son aveuglement, derrière lequel se cachent illusion et désespoir. Elle est très fortement ovationnée après le célèbre air Un bel di vedremo” Classique News

For Suzuki Madama Butterfly

“But the best performances are in the supporting roles…Ann Taylor’s Suzuki is a wonderful expressive foil to Duprels”

Andrew Graham/Artsdesk

“Equally successful was Ann Taylor in conveying the sad, reproachful affection with which Suzuki watches her mistress deceive herself.  Her looks were as eloquent as her singing”

Anthony Arblaster/The Independent

 

For Emilia Otello

“One longed for Emilia, excellently sung and portrayed by Ann Taylor, to take over…”

Michael Tanner/Spectator

 

For Cornelia/Giulio Cesare

“The most impressive singing comes from Ann Taylor and Kathryn Rudge – their duet in Act 1 is marvellous – two voices matched beautifully”

Graham Rickson/Artsdesk